پژوهش در کشور به امری فرمایشی تبدیل شده است
 پایگاه اینترنتی هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی

مشهد-ایرنا-عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: پژوهش در کشور به امری فرمایشی تبدیل شده و اهمیت آن در پیشرفت و توسعه کشور به فراموشی سپرده شده است.

  ابوالقاسم خسروی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه در حال حاضر شاهد این هستیم که امر پژوهش به محجوریت رفته و آنطور که باید و شاید به آن توجه نمی شود.

وی با بیان اینکه دستگاههای اجرایی باید ملزم به صرف اعتبارات پژوهشی صرفا در حوزه پژوهش و مطالعات تحقیقاتی شوند، گفت:طبق قانون نیم تا سه درصد اعتبارات دستگاههای اجرایی باید در حوزه پژوهش هزینه شود در حالی که شاهد تحقق حتی نیم درصد اعتبارات در این زمینه هم نیستیم.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی گفت:در حال حاضر هیچگونه ضمانت اجرایی برای صرف این اعتبارات در حوزه پژوهش وجود ندارد و دیده می شود که اغلب دستگاههای اجرایی اعتبارات مذکور را در حوزه های عمرانی،سرانه و حتی امور غیر ضرور هزینه می کنند و امر پژوهش را نادیده می گیرند.

وی اظهارداشت: دولت در لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده کل کشور اقدام به افزایش این بودجه نموده است که این امر نشان از توجه دولت به پژوهش دارد.

وی در ادامه گفت: با توجه به جایگاه و اهمیت امر پژوهش تلاش می شود تا در کمیسیون آموزش و تحقیقات پیشنهاداتی را به عنوان ضمانت اجرایی صرف اعتبارات پژوهشی ارایه نماییم تا به این ترتیب دستگاهها ملزم به ورود به عرصه پژوهش شوند.

وی افزود: علاوه بر این وجود ضمانت اجرای موثر موجب می شود تا اگر هر دستگاهی در حوزه پژوهش اقدام نکرد، دیگر نتواند اعتبارات فوق را در زمینه دیگری صرف نماید.

خسروی با بیان اینکه دستگاههای اجرایی باید ملزم به انجام پژوهش و انجام طرح های مطالعاتی باشند، گفت: برنامه ریزی اصل پیشرفت و ترقی محسوب می گردد و فقدان آن هدر رف






تاریخ: یک شنبه 24 آذر 1392برچسب:,
ارسال توسط هواداران دکتر ابوالقاسم خسروی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 47
بازدید ماه : 392
بازدید کل : 110131
تعداد مطالب : 501
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

آدرس دفاتر ارتباطات مردمی استاد خسروی :

دفتر تهران : تهران ، میدان بهارستان ، ساختمان مجلس شورای اسلامی - دفتر نمایندگان - طبقه سوم - اتاق شماره 316 تلفن : 33523901- نمابر : 33503294

دفتر شهرستان : تربت حیدریه خیابان کاشانی - بین کاشانی 8 و 10 ، جنب بانک ملی ، پلاک 160 ، طبقه فوقانی تلفن : 2235113 - 0531 نمابر : 2235114 - 0531

شهرستان زاوه - دولت آباد - خیابان امام رضا - بین امام رضای 32 و 34 تلفن : 3725560 - 0532

شهرستان مه ولات - فیض آباد - خیابان شهیدبهشتی - شهیدبهشتی 45 تلفن : 6727870 - 0532


لطفا نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود را با ما درمیان بگذارید- با تشکر مدیر سایت